Inspectoratul
Școlar Județean Argeș este partener în Proiectul Erasmus+ nr. 2018-1-BG01-KA201-047903- REFORM-Consolidarea competențelor educatorului pentru consiliere și
motivație, coordonat de Școala Secundară 119 “Academician Mihail Arnaudov”
din Sofia.
Proiectul se desfășoară pe parcursul a doi ani, în
perioada 1.10.2018-30.09.2020. Scopul acestuia îl constituie formarea
educatorilor pentru sporirea calificărilor de consiliere în carieră.
Parteneriatul REFORM include șapte instituții din
șase țări ale Uniunii Europene, respectiv România, Bulgaria,
Polonia, Portugalia, Italia, Grecia.
Principalul
criteriu pentru alegerea partenerilor de către coordonator a fost familiarizarea
cu contextul educațional din țările lor, colaborarea cu instituțiile de
învățământ sau activitatea de consiliere a elevilor și tinerilor pentru continuarea studiilor sau
pentru alegerea viitorului loc de muncă.
Obiectivele
proiectului sunt:
- colectarea de
metodologii de învățare și predare și abordări pedagogice în domeniul
orientării carierei în școli;
- testarea, adaptarea
și implementarea de practici inovatoare, care pot oferi cunoștințe, aptitudini
și competențe (atitudini) de care profesioniștii vor avea nevoie în activitatea
lor de consilieri de carieră;
- dezvoltarea unei metodologii
integrate de învățare, cu instrumente și metode care să asigure motivația, pregătirea
și sprijinul pentru consilierea în carieră;
- elaborarea unei platforme electronice, cu orientare deschisă
și flexibilă, cu metode și instrumente de consiliere și pregătire pentru
profesioniști;
- formarea de noi
abilități IT și profesionale pentru profesioniști și dobândirea de către
aceștia de noi cunoștințe despre orientarea în carieră, astfel încât să își
mărească calificările și să promoveze îmbunătățirea calității activității lor;
- îmbunătățirea
competențelor sociale, digitale, personale și metodologice ale educatorilor;
- dotarea profesorilor,
a educatorilor în general, cu instrumentele necesare pentru a-și spori
capacitatea de a sprijini elevii în educație, sau, în cazul absolvenților, în
integrarea acestora pe piața forței de muncă;
- crearea unei rețele
de educatori care să coopereze și să facă schimb de bune practici, la nivel
european.
Activitățile care vor fi
întreprinse în cadrul proiectului sunt următoarele:
-crearea metodelor de
predare și abordare pedagogică pentru dezvoltarea unei metodologii integrate de
învățare, cu instrumente și metode de consiliere în carieră (CC-Box);
- elaborarea
metodologiei integrate de învățare pentru consilierea în carieră;
- elaborarea unei platforme
electronice pentru orientarea în carieră (E-CC-Box);
- instruirea
internațională a practicienilor din domeniul educației pentru utilizarea CC-Box
și E-CC-Box;
- evenimente
multiplicatoare pentru testarea, feed-back-ul și diseminarea rezultatelor proiectului,
pentru cel puțin 25 de practicieni din fiecare țară parteneră.
Acest proiect trebuie realizat
transnațional deoarece fenomenul studenților care nu știu cum să-și continue
educația sau cum să se poată plasa pe piața muncii este răspândit pe scară
largă la nivelul UE, cu o mulțime de asemănări în ceea ce privește părăsirea
timpurie a școlii și necesitatea unei educații pentru formare profesională.
Partenerii s-au reunit pentru a stabili o abordare comună și pentru a face
schimb de practici și expertiză pentru a dezvolta o metodologie de învățare
integrată, care ulterior poate fi transferată cu ușurință în alte țări ale UE.
Parteneriatul va contribui la dezvoltarea profesională, satisfacția și
motivația educatorilor în abordarea tinerilor care nu se regăsesc nici pe piața
muncii și nici în vreo formă de învățământ și a elevilor din medii dezavantate.
Acțiunile proiectului vor sprijini promovarea predării și formării de înaltă
calitate.
Ca rezultat al proiectului,
cel puțin 180 practicieni din domeniul educației și părțile interesate din șase
țări europene vor primi direct metode și instrumente pentru servicii de
orientare în carieră și vor dobândi abilități și cunoștințe pentru utilizarea
platformei on-line pentru dezvoltarea propriilor sesiuni de formare,
individuale și de grup.
În consecință, cel puțin 3500 de tineri (presupunând
că fiecare educator va forma aproximativ 20-25 cursanți) vor avea mai multe
șanse să fie sprijiniți în luarea deciziilor privind educația, formarea sau
integrarea pe piața forței de muncă.
Unul dintre rezultatele
importante ale proiectului va fi elaborarea platformei electronice pentru
consilierea în carieră, cu materiale disponibile în limbile engleză, greacă,
italiană, poloneză, română, portugheză și bulgară. În acest fel, platforma
electronică cu materiale educaționale va fi de ajutor educatorilor din întreaga
Europă, iar aceștia vor putea să-și dezvolte propriile sesiuni de formare
individuale și de grup. Materialele ar putea fi folosite ca un exemplu de
strategie pentru implementarea consilierii în carieră, care lipsește în unele
dintre țările partenere sau este ineficientă în altele. Aceste materiale vor fi
adaptate la particularitățile și cerințele din țărilor partenere.
Platforma online va oferi un
depozit de materiale pentru dezvoltarea și îmbunătățirea abilităților informale
și transversale ale elevilor, legate de sferele posibilei realizări
profesionale bazate pe aceste abilități. Accentul va fi pus pe crearea,
implementarea și testarea materialelor care oferă educatorului o platformă
unică de adecvare a cunoștințelor și abilităților studenților la posibilitățile
de angajare sau oportunitățile educaționale. E-platforma va fi construită cu
accent pe dezvoltarea competențelor cheie pentru învățarea pe tot parcursul
vieții sau pe așa-numitele "competențe ale secoluluiXXI." Prin
utilizarea platformei electronice, educatorii vor putea identifica și crea
portofoliul de competențe primare al elevilor pentru educația viitoare,
formarea profesională și/sau ocuparea forței de muncă.
Toate
materialele vor fi colectate și încărcate pe platforma electronică pentru
consiliere în carieră. În acest fel, platforma electronică va putea fi
utilizată în întreaga Europă.
Educatorilor
și studenților li se vor pune la dispoziție instrumente legate de consilierea
carierei, adaptate pentru utilizare în medii educaționale diferite. Acest lucru
va asigura accesibilitatea tuturor educatorilor la platforma electronică și va
crește gradul de conștientizare cu privire la existența și efectul pozitiv al
acestui serviciu.
Partenerii au fost
selectați pe baza relevanței expertizei lor pentru proiect și a capacității
dovedite de a obține rezultate bune.
În această etapă se
derulează activitatea de colectare a exemplelor de bună practică din domeniul
consilierii în carieră de către fiecare partener.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu