Prima întâlnire de proiect, Głogów Małopolski, Polonia
26-27
noiembrie 2018
Inspectoratul Școlar Județean Argeș va
derula, în perioada 01.10.2018-30.09.2020 proiectul de parteneriat strategic
Erasmus+, intitulat „TICC-Profesorul-Creator de Conținut Interactiv”, coordonat
de Școala primară Ks. Cardinalul Stefan Wyszynski din Glogów Malopolski –
Polonia. Proiectul are ca parteneri insittuții de educație din cinci țări
europene: România, Germania, Polonia, Italia, Portugalia.
Acest
parteneriat are ca școp dobândirea și utilizarea abilităților digitale ale
profesorilor de limbi străine care să le permită să-și creeze propriile
conținuturi interactive, care au un potențial foarte ridicat de a crește
implicarea studenților și, în consecință, de a crește eficiența predării
limbilor străine.
Parteneriatul
trebuie să elaboreze, să evalueze și să pună la dispoziția grupului țintă mai
multe instrumente care conduc la selecția materialelor de instruire, a
platformei de e-learning și a cercetării pe tema implementării conținutului
interactiv în predarea limbilor străine. Scopul rezultatelor include promovarea
ideii de creator de conținut interactiv și furnizarea de materiale și cercetări
pe această temă.
În
perioada 26-27 noiembrie 2018, a avut loc prima întâlnire de proiect în Głogów
Małopolski, Polonia, fiind găzduită de Școala
primară Ks. Cardinalul Stefan Wyszynski din Glogów Malopolski - Polonia,
instituția coordonatoare, la care au participat
din partea Inspectoratului Școlar Județean Argeș, inspectorii școlari prof.
Florina Biculescu, împreună cu prof. Daniel Vorovenci. Au participat, de
asemenea, directorii și cordonatorii de proiect din partea instituțiilor
partenere din Bulgaria, Polonia, Italia, Grecia, Portugalia și, bineînțeles,
reprezentanții instituției gazdă.
Scopul
întâlnirii a fost cunoașterea partenerilor de proiect, a instituțiilor
reprezentate de aceștia, discutarea pașilor care se vor urmări în implementarea
proiectului, s-au purtat discuții despre datele întâlnirilor (TPM și LTTA).
Partenerii au convenit asupra următoarelor date:
-
TPM în Romania 5-6 June
2019
-
LTTA în Portugalia 16-20
September 2019
-
TPM in Poland 9-10
December 2019
-
TPM in Italy 21-22
September 2020.
Prezentarea generală
a proiectului (Rezultate, Gantt), responsabilitățile partenerilor, activitățile
întreprinse până acum (logo-ul proiectului, crearea site-ului - în curs) au
fost realizate de
către Małgorzata Furman, din Glogów Malopolski – Polonia.
Partenerii au ales
Facebook și Instagram ca media socială folosită pentru promovarea proiectului.
Danmar, partenerul din Polonia, a oferit serviciul de lucru pentru prezentarea
instrumentului general de management: AdminProject. Au fost prezentate
problemele administrative și financiare de către Małgorzata Furman, Școala
primară Ks. Cardinalul Stefan Wyszynski din Glogów Malopolski – Polonia: reguli
și cerințe de raportare, documente necesare pentru raportare, acorduri
bilaterale, explicații privind costurile de gestionare / fișele de timp,
anexele, documente de călătorie / costuri, rapoarte la fiecare 6 luni, etapele
de plată.
Rolul unui
profesor a început să se schimbe, în conformitate cu progresul de neoprit în
noile tehnologii de informare și comunicare.
Punerea în
aplicare a proiectului TICC, prin parteneriat își propune să formeze cadrelor
didactice abilități digitale care să le permită să își creeze propriile
interacțiuni de conținuturi, oferindu-le un spațiu inovator, care va servi
drept punct de referință, un depozit modern, stimulator, resurse și o cameră
pentru schimbul de idei și de conținut educațional interactiv pregătit.
Obiectivele noastre sunt, de asemenea, să promoveze conceptul de IC (Interactive
Content) în predarea limbilor străine în rândul părților interesate relevante
și să testeze cele mai bune modalități de punere în aplicare a acestuia în
cadrul procesului de predare.
Grupul țintă
direct al proiectului este format din profesorii de limbi străine și
formatorii, dar va implica, de asemenea, în diverse etape de implementare
elevii lor, părinții elevilor și alți actori
relevanți, inclusiv educatori, experți în metodologia limbii,
profesori, furnizorii de formare și asociațiile, factorii de decizie politică.
Pentru a dezvolta
rezultate de înaltă calitate, pentru a evalua abordarea și pentru a promova
conceptul pe cât posibil pe scară largă și pe niveluri diferite de educație,
parteneriatul a fost format din școlile publice (primare, secundare), școala de
limbi străine, inspectoratul școlar, furnizor de formare specializat în medii
digitale și companie IT cu experiență în soluțiile de e-learning.
Obiectivul
principal și alte obiective vor fi atinse prin dezvoltarea următoarelor rezultate:
IO1 - Setul de resurse pentru profesori,
care va fi un ghid și o colecție de materiale didactice, inclusiv introducerea
în programele interactive, conținutul și manualul privind procesul de pregătire
a acestuia, baza de date a software-ului gratuit de creare a IC, tutoriale
video care prezintă pasul procesului, și sfaturi metodologice. Aceasta va fi
contribuția parteneriatului la colectarea și transmiterea celor mai modern soluții
digitale de predare;
IO2 - Spațiul TICC: un depozit de materiale
interactive pentru limbi străine, va fi un
instrument complex pentru profesori, încorporează trei componente: compendiu,
cutie de conținut și comunitate ICC, oferind astfel tot ceea ce un profesor,
obligat de idee, ar trebui cu adevărat să înceapă crearea IC;
IO3 - Conținutul interactiv în educație
- Studiul privind cele mai bune practici,
care va fi un indicator important, atât pentru cadrele didactice, cât și pentru
toți actorii relevanți, care prezintă noi tendințe în crearea materialelor
didactice individualizate cu elemente privind IC și o evaluare a eficacității
acestei abordări.
Prin toate
aspectele luate în considerare, proiectul TICC va aduce o nouă perspectivă
asupra rolului profesorilor în noua realitate, arătându-le cum își pot îmbogăți
modalitatea de predare în mod profesionist și să o adapteze mai bine nevoilor
elevilor - nativi digitali.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu