duminică, 7 aprilie 2019

„TICC-Profesorul-Creator de Conținut Interactiv” un proiect Erasmus+ implementat de Inspectoratul Școlar Județean Argeș




                              Prima întâlnire de proiect,  Głogów Małopolski, Polonia
26-27 noiembrie 2018

            Inspectoratul Școlar Județean Argeș va derula, în perioada 01.10.2018-30.09.2020 proiectul de parteneriat strategic Erasmus+, intitulat „TICC-Profesorul-Creator de Conținut Interactiv”, coordonat de Școala primară Ks. Cardinalul Stefan Wyszynski din Glogów Malopolski – Polonia. Proiectul are ca parteneri insittuții de educație din cinci țări europene: România, Germania, Polonia, Italia, Portugalia.
            Acest parteneriat are ca școp dobândirea și utilizarea abilităților digitale ale profesorilor de limbi străine care să le permită să-și creeze propriile conținuturi interactive, care au un potențial foarte ridicat de a crește implicarea studenților și, în consecință, de a crește eficiența predării limbilor străine.
Parteneriatul trebuie să elaboreze, să evalueze și să pună la dispoziția grupului țintă mai multe instrumente care conduc la selecția materialelor de instruire, a platformei de e-learning și a cercetării pe tema implementării conținutului interactiv în predarea limbilor străine. Scopul rezultatelor include promovarea ideii de creator de conținut interactiv și furnizarea de materiale și cercetări pe această temă.  
            În perioada 26-27 noiembrie 2018, a avut loc prima întâlnire de proiect în Głogów Małopolski, Polonia, fiind găzduită de Școala primară Ks. Cardinalul Stefan Wyszynski din Glogów Malopolski - Polonia, instituția coordonatoare, la care au participat din partea Inspectoratului Școlar Județean Argeș, inspectorii școlari prof. Florina Biculescu, împreună cu prof. Daniel Vorovenci. Au participat, de asemenea, directorii și cordonatorii de proiect din partea instituțiilor partenere din Bulgaria, Polonia, Italia, Grecia, Portugalia și, bineînțeles, reprezentanții instituției gazdă.
            Scopul întâlnirii a fost cunoașterea partenerilor de proiect, a instituțiilor reprezentate de aceștia, discutarea pașilor care se vor urmări în implementarea proiectului, s-au purtat discuții despre datele întâlnirilor (TPM și LTTA). Partenerii au convenit asupra următoarelor date:
-          TPM în Romania 5-6 June 2019
-          LTTA în Portugalia 16-20 September 2019
-          TPM in Poland 9-10 December 2019
-          TPM in Italy 21-22 September 2020.
Prezentarea generală a proiectului (Rezultate, Gantt), responsabilitățile partenerilor, activitățile întreprinse până acum (logo-ul proiectului, crearea site-ului - în curs) au fost realizate de către Małgorzata Furman, din Glogów Malopolski – Polonia.
Partenerii au ales Facebook și Instagram ca media socială folosită pentru promovarea proiectului. Danmar, partenerul din Polonia, a oferit serviciul de lucru pentru prezentarea instrumentului general de management: AdminProject. Au fost prezentate problemele administrative și financiare de către Małgorzata Furman, Școala primară Ks. Cardinalul Stefan Wyszynski din Glogów Malopolski – Polonia: reguli și cerințe de raportare, documente necesare pentru raportare, acorduri bilaterale, explicații privind costurile de gestionare / fișele de timp, anexele, documente de călătorie / costuri, rapoarte la fiecare 6 luni, etapele de plată.
Rolul unui profesor a început să se schimbe, în conformitate cu progresul de neoprit în noile tehnologii de informare și comunicare.
În sala de clasă a secolului XXI, profesorii devin mai mult facilitatori, rolul lor fiind acela de a atrage elevii și de a-i ajuta să înțeleagă materia și cel mai bun mod de a face acest lucru este de a-i  angaja în procesul de învățare cât mai mult posibil. O modalitate de a face acest lucru poate fi utilizarea, în procesul de predare, a materialelor didactice, inclusiv a elementelor de interactivitate. Un conținut interactiv poate lua forma de prezentare, material video, joc simplu, test sau chiar document text, este orice fișier digital care permite interacțiunea cu conţinutul. Este larg acceptat faptul că abordarea individuală este cheia succesului, de aceea și profesorii trebuie să devină creatori ai propriilor materiale didactice. Proiectul TICC se bazează pe aceste două ipoteze esențiale și a fost creat pentru a elabora o nouă învățătură, cu accent pe cadrele didactice ca factori de decizie și facilitatori.
Punerea în aplicare a proiectului TICC, prin parteneriat își propune să formeze cadrelor didactice abilități digitale care să le permită să își creeze propriile interacțiuni de conținuturi, oferindu-le un spațiu inovator, care va servi drept punct de referință, un depozit modern, stimulator, resurse și o cameră pentru schimbul de idei și de conținut educațional interactiv pregătit. Obiectivele noastre sunt, de asemenea, să promoveze conceptul de IC (Interactive Content) în predarea limbilor străine în rândul părților interesate relevante și să testeze cele mai bune modalități de punere în aplicare a acestuia în cadrul procesului de predare.
Grupul țintă direct al proiectului este format din profesorii de limbi străine și formatorii, dar va implica, de asemenea, în diverse etape de implementare elevii lor, părinții elevilor și alți actori relevanți, inclusiv educatori, experți în metodologia limbii, profesori, furnizorii de formare și asociațiile, factorii de decizie politică.
Pentru a dezvolta rezultate de înaltă calitate, pentru a evalua abordarea și pentru a promova conceptul pe cât posibil pe scară largă și pe niveluri diferite de educație, parteneriatul a fost format din școlile publice (primare, secundare), școala de limbi străine, inspectoratul școlar, furnizor de formare specializat în medii digitale și companie IT cu experiență în soluțiile de e-learning.
Obiectivul principal și alte obiective vor fi atinse prin dezvoltarea următoarelor rezultate:
IO1 - Setul de resurse pentru profesori, care va fi un ghid și o colecție de materiale didactice, inclusiv introducerea în programele interactive, conținutul și manualul privind procesul de pregătire a acestuia, baza de date a software-ului gratuit de creare a IC, tutoriale video care prezintă pasul procesului, și sfaturi metodologice. Aceasta va fi contribuția parteneriatului la colectarea și transmiterea celor mai modern soluții digitale de predare;
IO2 - Spațiul TICC: un depozit de materiale interactive pentru limbi străine, va fi un instrument complex pentru profesori, încorporează trei componente: compendiu, cutie de conținut și comunitate ICC, oferind astfel tot ceea ce un profesor, obligat de idee, ar trebui cu adevărat să înceapă crearea IC;
IO3 - Conținutul interactiv în educație - Studiul privind cele mai bune practici, care va fi un indicator important, atât pentru cadrele didactice, cât și pentru toți actorii relevanți, care prezintă noi tendințe în crearea materialelor didactice individualizate cu elemente privind IC și o evaluare a eficacității acestei abordări.
Prin toate aspectele luate în considerare, proiectul TICC va aduce o nouă perspectivă asupra rolului profesorilor în noua realitate, arătându-le cum își pot îmbogăți modalitatea de predare în mod profesionist și să o adapteze mai bine nevoilor elevilor - nativi digitali.
           






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu