vineri, 7 august 2020

Construirea unor medii de învățare incluzive, pozitive și echitabile printr-o abordare a schimbării sistemelor (SWPBS) - Schoolwide Positive Behaviour Support

 

Proiectul Erasmus+ K3, Construirea unor medii de învățare incluzive, pozitive și echitabile printr-o abordare a schimbării sistemelor (SWPBS) - Schoolwide Positive Behaviour Support, nr. de referință 606687-EPP-1-2018-2-CY-EPPKA3-PI este un proiect derulat de Inspectoratul Școlar Județean Argeș, în parteneriat cu Universitatea din Pitești și cu alte instituții de învățământ din Cipru, Crecia și Finlanda. Vizează diversitatea socială și academică în mediul educațional și promovează educația incluzivă pentru toți elevii din școlile primare, prin examinarea implementării sprijinului școlar pozitiv la comportamentul școlar (SWPBS), cadru în Europa. SWPBS promovează strategii proactive pentru definirea, predarea și menținerea comportamentelor potrivite al elevilor (de exemplu civice, sociale, relaționale, interculturale) pentru a crea medii școlare pozitive, incluzive și echitabile.

În loc să se concentreze doar pe sprijinirea nevoilor unor elevi, SWPBS construiește un continuum de trei niveluri, sprijin pozitiv pentru toți elevii din toate zonele școlare, inclusiv setările de clasă și non-clasă (de ex.g., holuri, loc de joaca). De asemenea, stabilește sisteme de sprijinire a cadrelor didactice pentru a fi instruiți și consultați pentru implementarea cu fidelitate a practicilor bazate pe dovezi. SWPBS a fost cercetat în Statele Unite timp de 3 decenii, ajungând la 26.000 de școli și stabilind o bază vastă de cunoștințe. Proiectul se concentrează pe punerea în aplicare SWPBS în școlile europene, cu accent pe îmbunătățirea capacității școlilor, a familiilor și a comunităților, medii de proiectare care îmbunătățesc legătura dintre practicile bazate pe cercetare și mediile de învățare. Se pune accentul pe crearea și susținerea sistemelor de nivel 1 (universal), de nivel 2 (grup țintă) și de nivel 3 (individual).

Aplicațiile anterioare ale SWPBS în Europa au avut loc la nivel de țară (de exemplu, Finlanda, Olanda, Cipru). Sub această colaborare transnațională pe o perioadă de 3 ani, în cadrul proiectului se va efectua o investigație experimentală în mai mult de 100 de școli, cu 2000 profesori și 20.000 de elevi din 4 țări din Europa pentru examinarea impactului SWPBS asupra climatului școlar, asupra elevilor, rezultatele învățătorilor. Rezultatele includ ghiduri de coaching, instruirea cadrelor didactice și sprijin permanent, rapoarte de cercetare, crearea de rețele, instrumente Web și mobile, orientări privind politicile și practicile, planurile de durabilitate.

Descrierea protocolului:

1. Școli: În județul Argeș sunt implicate în acest proiect 30 de școli de nivel primar. Motivul pentru concentrarea la nivel primar permite autorităților publice să investigheze abordarea schimbării sistemelor SWPBS cu mai multă atenție cu organizațiile școlare de dimensiuni mai mici, astfel încât toate etapele viitoare de extindere a SWPBS la nivel mediu și / sau liceal să fie planificate cu atenție.

2. Elevii (aproximativ 6.500) care urmează clasele 1 - 6 din școlile primare țintă vor participa la implementarea nivelului 1. La evaluările profesorilor privind comportamentele cu probleme ale elevilor, măsurate la începutul proiectului, vor fi luate în considerare elevii cu cel puțin 3 încălcări școlare majore (de exemplu, lipsă de respect, agresiune, perturbare, subordonare) pentru intervențiile de nivel 2 și 3.

3. Personalul școlar (aproximativ 500), personal administrativ și profesional, va participa la implementarea pe nivel de proiect. O echipă de conducere SWPBS a fost identificată la fiecare școală pe baza feedback-ului directorului școlii și a intereselor personalului. Echipa de conducere este formată dintr-un membru al echipei de administrare, un profesor cu experiență de cel puțin 5 ani în clasele primare inferioare, un profesor cu experiență de cel puțin 5 ani în clasele primare superioare, un profesor de educație specială și un domeniu special profesor.

4. Familiile (aproximativ 10.000) părinți / tutorii elevilor-țintă vor participa la implementarea pe niveluri. Mai exact, toate familiile vor fi informate despre participarea școlii la SWPBS și li se va cere să ofere idei și feedback personalului școlii în timpul etapei pregătitoare a implementării nivelului 1. Familiile vor fi angajate prin intermediul unor evenimente școlare deschise, sondaje, buletine informative și oportunități de voluntariat. Familiile, al căror copil (copiii) ar avea nevoie de sprijin de nivel 2 și 3, li se va cere să acorde consimțământ pentru participarea copilului lor la intervenție, precum și să ia parte la intervenție.

Nivelul 1 - Prevenirea universală / primară / școlară implică toți elevii, tot personalul și familiile din toate zonele școlare

Echipa SWPBS din cele 30 de școli primește instruire din partea unor formatori, iar membrilor echipei li se atribuie roluri specifice (de exemplu, antrenor PBS, coordonator al echipei, preluător de minute, deținător de timp, manager de date). Echipa SWPBS desfășoară întâlniri lunare regulate (1-2 pe lună) pentru a evalua planul și datele actuale ale SWPBS. Se stabilește o declarație de angajament a personalului care descrie noua abordare bazată pe disciplina pozitivă. Sunt stabilite proceduri pentru colectarea datelor (comportamentele problemelor , evaluarea fidelității) și schimbul de personal. Sunt stabilite proceduri pentru dezvoltarea profesională elevilor, continuă pentru membrii actuali și noi. Un antrenor extern SWPBS de la autoritatea publică cu expertiză în formările SWPBS, consultă și sprijină echipa de conducere SWPBS pe tot parcursul anului. În plus, autoritatea publică oferă personalului școlii instruire și oportunități de dezvoltare profesională.

Nivelul 2 - Prevenirea secundară / vizată implică unii elevi care au nevoie de sprijin suplimentar datorită provocărilor comportamentale în grupuri mici

Creșterea supravegherii active a adulților, oportunități sporite de feedback pozitiv, oportunități sporite pentru manipularea condițiilor de mediu

Punerea în aplicare a evaluării fidelității se realizează pentru fiecare tip de intervenție și monitorizarea frecventă a progresului elevului în comportamentele sociale și școlare.

Fiecare intervenție va fi cuprinsă între 10-12 săptămâni pentru a demonstra impactul asupra comportamentului elevului. Dacă elevul nu răspunde, atunci se consideră nivelul 3.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu